Menu

Michiel Hoek

Even voorstellen

Organisaties ‘beter’ maken, door opbrengstvergrotende verbeteringen te realiseren, dat is mijn passie. Haal jij als bestuurder of manager alles uit je organisatie en je mensen? Of uit jezelf? Of denk je dat er méér mogelijk is? Als adviseur en interimmanager help ik teams en organisaties hun strategie te bepalen, focus aan te brengen en – niet onbelangrijk – hun (verbeter)plannen uit te voeren. Hoe ik dat doe? Door creatief, oplossingsgericht mee te denken, richting te geven en knopen door te hakken. Waar ik graag aan (mee)bouw zijn organisaties waarin medewerkers met plezier en passie werken aan een collectief doel, met resultaten die naar tevredenheid zijn en klanten die de dienstverlening hoog waarderen. Altijd in co-creatie met de mensen in de organisatie, want zij zijn het fundament waarop we een sterkere organisatie kunnen bouwen. Zoek je iemand die vooropgaat, uitdaagt en inspireert? Met ruim 25 ervaring en resultaat in bedrijfsvoering, personeel & organisatie, marketing, verandermanagement, employer branding en personal branding? Neem dan contact met mij op voor een nadere kennismaking.

Natuurlijk is iedere opdracht maatwerk en heeft iedere vraag een uniek antwoord. Maar auteurs waar ik opvallend vaak naar teruggrijp zijn Stephen Covey (De 7 eigenschappen, Vertrouwen, Prioriteiten), Napoleon Hill (Think and grow rich, The law of succes), Bas Kodden (Word een HELD, De kunst van duurzaam presteren) en Wouter Hart (Verdraaide organisaties, Anders vasthouden). Andere vaste waarden en waarheden vind ik in de modellen van Csikszentmihalyi (FLOW), Bakker (bevlogenheid), Lencioni (samenwerking) en Dills & Bateson (functioneel model).
Wat is de rode draad? Allemaal beschrijven zij wat er nodig is om zelf in regie te komen, te focussen op 'de bedoeling' en te doen wat mogelijk is en wat nodig is om professioneel effectief te handelen.

"Het lukt ons niet om voldoende nieuwe medewerkers aan te trekken,” verzucht de bestuursvoorzitter, “veel vacatures blijven onvervuld. Straks moeten we afdelingen gaan sluiten. En ondertussen rijzen de uitzendkosten de pan uit.” De zorgbestuurder aan de andere

Wie durft in de spiegel te kijken hoe aantrekkelijk hij of zij is als werkgever? Hoe kom je aan een goed verhaal voor toekomstige werknemers over wat er mooi is – en wat niet – aan werken in jouw organisatie? En hoe zorg je dat je eigen medewerkers zich in dat verhaal herkennen en zelfs ambassadeurs worden van jouw organisatie?