Menu

Machinefabriek in het noorden van Nederland

— Klantcase

Bij een machinefabriek in het noorden van het land ontbreekt het bij medewerkers aan teamwork, initiatief en alertheid. De medewerkers doen plichtmatig hun werk en zijn volgens het management niet ambitieus genoeg. Het MT heeft een interne communicatiestrategie uitgezet om medewerkers bewust te maken van het ‘lonkende perspectief’. Overal in de fabriek hangen posters met motiverende slogans en foto’s van zeilboten die de wind mee hebben. Luxe bedrijfsfilmpjes laten de ultieme bedrijfscultuur zien. Dit communicatieoffensief heeft veel overlegtijd en geld gekost maar de gewenste verandering heeft het niet opgeleverd. De productiviteit en leverbetrouwbaarheid is nog steeds laag. Operators lopen de kantjes ervan af en het middenkader heeft geen grip. Aan Inextern is gevraagd de cultuur te veranderen en daarmee de betrokkenheid van personen en teams te vergroten.
Onze aanpak doorloopt de volgende stappen binnen ons 4-V model.

Geen reactie's

Geef een reactie