Menu
 

Blogs

Wie durft in de spiegel te kijken hoe aantrekkelijk hij of zij is als werkgever? Hoe kom je aan een goed verhaal voor toekomstige werknemers over wat er mooi is – en wat niet – aan werken in jouw organisatie? En hoe zorg je dat je eigen medewerkers zich in dat verhaal herkennen en zelfs ambassadeurs worden van jouw organisatie?...

Vroeger keek ik vaak naar The A-Team. 4 volstrekt complementaire types die elkaar nodig hadden om ‘de klus te klaren’. Een mooi voorbeeld van de betekenis van TEAM: Together Everyone Achieves More. Het is een open deur om te stellen dat teamwork een belangrijke...

Waarom gaat het in de MT vergadering vaak over de bouten en de moeren en veel minder over het beleid en de strategie? De oorzaak ligt in de cultuur van de organisatie en in de manier van vergaderen. Zorg dat je in het MT-overleg vooral praat over beleid en strategie en voorkom geneuzel over allerlei...

Leg de regie bij de juiste persoon. Iedere medewerker heeft zelf de regie over zijn/haar eigen loopbaan’. Veel mensen willen ertoe doen, willen leuk werk doen, zichzelf ontwikkelen en daarin zelf keuzes maken. Dat klinkt mooi en haalbaar, maar blijkt voor managers of werkgevers in de praktijk lastig te faciliteren. Dit komt door 3 oorzaken...

'Ik ga er niet over’. Een zin die ik helaas te vaak hoor. Uitgesproken door betrokken medewerkers in organisaties waar centraal wordt gestuurd en waar meerdere reorganisaties hebben gespeeld. Of in organisaties waar productienormen stijgen en...

Personal Branding is persoonlijk leiderschap. Het is jouw merk, jouw personal brand. Het is van belang dat jij uitdraagt wat jouw kwaliteiten zijn, waar jij goed in bent. Richt je op wat jou uniek maakt en blijf dicht bij jezelf. Doe je niet anders voor, dat is niet vol te houden. Jouw personal brand is jouw kompas in...

70% van ambitieuze doelen en bijbehorende plannen falen. Dit blijkt uit verschillende onderzoeken, maar hoe kan dit toch, ook al leken de plannen zo veelbelovend? Tijdens verschillende heisessies door het management is toch heel goed gekeken naar de te realiseren...

"Het lukt ons niet om voldoende nieuwe medewerkers aan te trekken,” verzucht de bestuursvoorzitter, “veel vacatures blijven onvervuld. Straks moeten we afdelingen gaan sluiten. En ondertussen rijzen de uitzendkosten de pan uit.” De zorgbestuurder aan de andere...

Processen moeten simpeler, kosten moeten omlaag, productiviteit omhoog. Organisaties zijn continu in ontwikkeling. Interventies die daarbij worden ingezet kunnen leiden tot succes. Voorwaarde hierbij is wel dat plannen, beleid en strategieën daadwerkelijk tot gewenst resultaat leiden....