Menu

Personal Branding

Personal Branding

Mijn opdrachtgever vertelde mij dat zijn medewerkers het lastig vinden te ontdekken waar hun kwaliteiten liggen en hoe ze die kunnen inzetten om met elkaar het resultaat van de onderneming te vergroten. “Dan is Personal Branding als tool iets voor jou”, zei ik tegen hem. Hij was direct geïnteresseerd en vroeg mij wat dat inhoudt.

Personal Branding is eigenlijk persoonlijk leiderschap. Het is jouw merk, jouw personal brand. Het is van belang dat jij uitdraagt wat jouw kwaliteiten zijn, waar jij goed in bent. Richt je op  wat jou uniek maakt en blijf dicht bij jezelf. Doe je niet anders voor, dat is niet vol te houden en je haalt bovendien jouw ‘personal brand’ onderuit.

Personal Branding is een ‘way of life’. Het gaat bij Personal Branding om bewust te worden van jouw ambities en talenten en deze vervolgens zichtbaar te maken. Je kunt nog zo goed zijn en vele talenten hebben, als je ze niet laat zien zijn ze er niet. Laat zien waar je voor staat, laat anderen zien wie je bent , wat jouw drijfveren en talenten zijn. Anderen gaan je leren kennen en over je vertellen. Je imago wordt jouw marktwaarde!

Dit geldt voor iedereen binnen een bedrijf. Op basis van hun individuele drijfveren en talenten  gaan ze aan hun imago werken. Goed voorbeeld doet goed volgen!

Personal Branding is een middel, geen doel. Met Personal Branding leer je de juiste tools in te zetten en wordt jouw imago jouw kracht.

Nadat jouw medewerkers haar kwaliteiten hebben ontdekt kun je onderstaande model ‘Hefbomen in ontwikkeling’ gebruiken om de verdere ontwikkeling daarvan te faciliteren.

Auteur van dit bericht

Koos Vos

Consultant at Inextern
Voert als organisatie-adviseur opdrachten uit voor bedrijven en organisaties op de terreinen marketing en verkoop, organisatie-ontwikkeling en interim management.

Latest posts by Koos Vos

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.